Az elsősegélydoboz a munkahelyeken is kötelező!
A munkavégzés során, akár védőeszközök használata mellett is érheti baleset a munkavállalót. A munkabalesetek ellátását elsősorban a kiképzett elsősegélynyújtó személy fogja végezni, azonban munkájához nélkülözhetetlen a mentőláda, amely tartalmazza a kötszereket, fertőtlenítőket. A munkahelyi mentőládát már egyetlen foglalkoztatott esetén kötelező készenlétben tartani.
A mentőládák típusát a dolgozói létszámhoz viszonyítva határozhatjuk meg, hiszen a magyar szabvány is e szerint csoportosította az összeállításokat:
- 1-es mentődoboz: legfeljebb 30 fő alkalmazott esetén
- 2-es mentődoboz: legfeljebb 50 fő alkalmazott esetén
- 3-as mentődoboz: maximum 100 dolgozóig
- 4-es mentődoboz: maximum 200 dolgozóig
A munkahelyi elsősegélydobozok kapcsán a mentőláda tartalma is fontos kérdés, mert Magyarországon jellemzően az itteni szabályozásnak megfelelő 13553 szabvány szerinti ládákat keresik. Az egészségügyi dobozoknál a szavatossági idő sem mellékes, ugyanis a lejárt eszközök pótlásáról vagy a komplett mentődoboz feltöltéséről a munkáltatónak kell gondoskodnia, így 3-5 évente ad tennivalót ez a kötelező felszerelés! Munkahelyi mentőláda vásárlás esetén látogassa meg webáruházunkat! Termékeinkről, árainkról, megrendelési feltételeinkről telefonon is adunk tájékoztatást, ehhez hívja Ügyfélszolgálatunkat a 06-52-220-054-es telefonszámon